onsdag 8 april 2020

Krubbinfo

Nä, Det var inte kul för kannibalen som kom för sent till middagen, han fick kalla handen.


Dagens micromat-tips kommer här.

 
Tjacka denna låda och ät den uppvärmd. Man kan med fördel tillsätta kryddor efter egen smak, tugga på en pain riche eller Spice'a till den med någon klick chilisås. Men kompletterande aktioner  är inte på något sätt nödvändigt då käket står mycket bra för sig själv.

Ostsåsen innehåller goda ostar så som blåmögel, Emmentaler, parmesan och Maasdamer. Detta gör att såsen blir extra krämig och tillsammans med cocktailtomaterna, broccolibuketterna och Casareccepasta bildas en underbart smakrik pastarätt. 
Köp på dig ett par (läs 2) lådor men hamstra inte till excesser för det är sååååå ute. 

Med det sagt så är Dagens Pasta Fyra Ostar perfekt att ha i frysen på jobbet som ett delikat substitut till den glömda lådan som ligger kvar hemma på köksbänken.


Med en låda DPFO kan du alltid njuta av en vällagad måltid på ett smidigt sätt när hungern gör sig påmind.

MicroPasta eller microkäk oavsett kategori blir inte mycket bättre än så. Spendid!
För ett vegetariskt alternativ rekommenderar jag att... 
Köp lådan men läs inte innehållsförteckningen.

Så är det ju det där med rekommendationen att inte sitta nära varandra på T-bana och buss. Det är hur lätt som helst för oss svenskar. 
Det är ju så vi alltid gör.


Jag har en vän. Han har aldrig krävt någon klädkod för middagar eller övriga tillställningar. 

Jag tycker att jag ändå har levererat en hyfsad klass. 
Så kändes det även inför evenemanget då hans fru skulle fylla år. 
Jag var nybastad och duschad när jag tog jag på mig en hel och helt alldeles ren underställ- funktionströja. 

Då kom chocken över den dagen då jag inte passade. 
Jag var inte fin nog.

 Husbonden sa: 
- "Jo förstår du, Jag har en skjorta i garderoben som du kan låna om du behöver" 

Fin skall det vara.

Inga kommentarer: