fredag 8 september 2017

Jag skall kuta Stockholm Halvmaraton i morgon



Jag är glad. Peppar, peppar ta i trä men nu verkar det så som att jag äntligen är på väg tillbaka. Har nämligen tränat ok till uppskattningsvis relativt bra i sju veckor nu.
 
Att jag kört på bra i sju veckor är helt underbart och gör mig lycklig. Jag är fortfarande pretty fucking far from i form men jag är i sakta mak på väg att kunna njuta av vissa pass
Taktiken jag använder mig av är bland annat att jag lägger in extra mycket vila.
Devisen hellre 2-3 dagar extrainlagd vila än 7 påtvingade noll-dagar på grund av sjukdom.
Jag tränar inte mellan arbetspassen då jag jobbar natt.
En nyckel är att så fort jag kört två bra pass i rad och allt känns som jag bara vill ut i spåret igen och nöta mil efter mil eller köra dubbelpass flera dagar i rad, DÅ tar jag en vilodag.

Hårdkörningen kommer senare.

Att jag nu är igång med kontinuerlig löpning har gjort att jag belönat mig själv med att beställa en ryggsäck. Jag älskar ju ryggsäckar.

Mer om det senare i kommande blogginlägg. :)


 
Vad som är mest aktuellt nu är att jag skall kuta Stockholm Halvmaraton i morgon, Lördag 9/9.

Denna gång blir det endast för att ha lite kul. Min form räcker inte till att kuta en halva utan jag ligger på "Nivå att kunna jogga milen".
Någon jakt på personliga rekordtider, chansa på övertempo redan från start eller försöka "vinna" mot mina vänner i loppet kommer inte att genomföras.

Men med det sagt kommer jag förmodligen ändå lägga in någon målbild.
Har inte bestämt mig än men:
  1. Springa avslappnat och teknikskolas så länge som möjligt.
  2. I mål på färre än 120 minuter
  3. Avsluta sista milen snabbare än första.
  4. Skratta hela vägen.


Namn
Jimmie Hellström (SWE)
Förening/Ort/Land
Stockholm
Åldersklasser
M45+
Startnummer
7037
Kön
Män
Län
Stockholms län

Inga kommentarer: