tisdag 12 april 2016

Part of The story.

Det är inte så farligt om man har olika färg på huden. Det viktiga är att man har samma färg på hjärtat.

Jag blir uppriktigt ledsen och förbannad att denna okända människa skall behöva känna obehag att jag går bakom henne. 
Jag ser att hon sneglar bakåt och tänker:
(det vet väl inte jag vad hon tänker men hon så ut att tycka att det var jobbigt)
"Varför går han samma väg som mig."


Jag hatar de som har gjort att jag måste vika av och gå en annan väg hem eller frenetiskt låtsas läsa i mobilen eller på distans gå om henne för att inte skrämmas mer och vara ett potentiellt hot mot en medmänniska.


EN DAG ALLDELES NYLIGEN.

Har sprungit 20 km idag. 
Ooohh härligt att ha gjort det men frustrerande att jag har försatt mig i den positionen att jag känner stolthet för det. 13-20 km var ett standardpass för ett år sedan. Och en förelunchsträcka för 6 månader sedan.
Nå! Jag är glad idag.
Hamnade på en pub på hemvägen.
Också bra.

UNGEFÄR I FÖRRGÅR
Jag hade en tung 23 km-are idag. Väggade vid 17 km. Önskar ingen oerfaren detta. Jag startade första milen i nååågra sekunder för högt tempo och då kommer det surt efter. Klubban slog till och jag fick gräva djupt efter kraft. 
Det tog hårt på egot med gav mycket för psyket.
Bra pass.

Everybody feels blue sometimes
You gotta keep your head up, and keep on tryin'

I DAG
Jag måste dammsuga lite. Äter frukost. Kaffe dårå, ingen cigg till kaffet men smörgås. Abisko-mjukbröd byggt av surdeg. Grisröv som pålägg men inge smör. Hade inget smör hemma. Annars har jag börjat gilla smör ganska mycket på smörgåsar. Det hör man ju på namnet att det visst skall vara smör på dom mackorna. Nu har jag dammsugit färdigt.✌ har ju en sådandär stav/handdammsugare eller vad det heter. Det är i alla fall snabb att hölstra av och slå igång och rensa upp lite skräp.

Nu en lugn jogg runt någon stadsdel nära mig. Eller city-trail som det heter i tidningarna.

Don't you bring your sadness down on me when peace is free.

Inga kommentarer: