söndag 3 april 2016

Run Hailstorm, Run!


Marathon om två veckor.

Har kört mycket city-trail sista veckorna. För otränad för att njuta, men stan är vacker det vet jag innerst inne.


Jag är ju definitivt inte i form för ett marathon.


Träningen har ju gått på tomgång sedan augusti och fram till förra månaden. Jag har bara inte orkat. Först var det förslitningsskador och sviter efter USA. Sedan kom det psykologiska. Ingen motivation att lida-bli trött. Sedan kom jag igång men så fort jag ökade antalet kilometer blev jag sjuk.

Övertränad.




Så!
Jag blev dekadent och har fått börja om på noll.
Nu har jag dock börjat träna igen och sakta ökat träningsdosen från 7 km/v i januari till denna veckas 65 km.
Crescendot blir nästa vecka med ett par långpass och några kortare i överfart och minst 75 km/v.
Efter den "toppningen" blir det 20 km sista veckan inklusive vila, köra kolhydratnollning ett tag och sen bunkra sista dagarna innan race day.
För marathon. För lite. För sent.


Inga kommentarer: