fredag 8 februari 2019

Detta är ingen j-la matblogg.

Men efter ha fått mycket positiv feedback på mitt microkäkinlägg gör jag en snabb tillfällig back to back och ger en laddning snabba tips.



Plussar också på med en WTF!

1. 
Med förberedd deg den enkla snabba lunchen.


Pinnbrödskorv är gott och ger en fyllighet i vildmarkslunchen.
Har du en kryddigare körv  så bryter brödet av spetsigheten i michellinklass.
Kan med den äran utspisas  som frukost middag och mellanmål 
också.

2.
Grunden och en självklar förstadagslunch.


Eftersom allt smakar mums i terränglådan kan man göra det jäkligt enkelt för sig. Ibland räcker det med (bacon/fläsk) vita bönor en baguette och ett kärl. Stekpanna är förvisso lite urbant men man bär det man vill och orkar.
Naturligvis och det fattar väl alla, så utspisas det bacon till denna rätt också. Med den anledningen och känsliga läsare så presenteras ej baconett i bild.

3.
Nu har jag presenterat en bubblare och en självklar så nu är det dax för den lite mer överraskande frukosten ;)

Coal smoke grilled Gorby

Improvisera och lös uppgiften.


WTF!!
Specialpris på hälften gånger två.
Hur tänkte dom här. Vi gör paketet hälften så stort och så säljer vi 2 för priset av 1 fast lite dyrare.

Ja vi fattar förstås hur dom har tänkt men ändå.



Senaste tiden har jag fått kritik 
För att jag har hamnat i en loop och nästan uteslutande tar bilder på träd.
(kritik är inte en solitär negativtitet och antonym till bra)


Dagens träd är vekare än dagens ungdomar men ack så vackra.
Naturen är naturligtvis naturlig och ger en trygg harmoni.

Jag är tacksam att jag får vara dess gäst i mellanåt.

Jag vill med detta korta inlägg visa att jag är inte helt enkelspårig och naturnördig. Livet är en fest Så ta vara på det på bästa sätt. Ut och spring. Eller promenera.
Upplev din omgivning, för även stadsmiljö kan upplevas ge värme och vara vacker.


Inga kommentarer: