onsdag 6 februari 2019

Nu har jag gjort det.

 Jag har hört folk säga att "den där hälsade inte på jobbet", "vi har bråkat" eller "har fel åsikt."...

"så jag har/skall ta bort hen från min vänlista på Facebook".

I det läget har jag tänkt, gud vad fånigt att ta bort någon som någon sorts hämnd eller bara på infall.

Som att bli borttagen från FB är det värsta och hen skall veta att nu har du skitit i det blå skåpet.
 
Nu har det hänt mig!
 
 
  
Jag har tagit bort två stycken från min vänlista på FB.
Och jag känner mig nöjd med det.

Det var ingen hämnd utan bara för mitt eget välmående och logiskt.
 
Sen när jag ändå var på gång började jag gå igenom min lista av så kallade vänner och vänner, och tänkte rensa lite.
 
Men nej jag tog inte bort några flera.
Kunde inte - ville inte.
 
Många är ju verkligen mina vänner på olika sätt och andra har andra kvalitéer som jag har eller kanske kommer ha nytta av någon gång.
Du vet, någon slags Reunion från före detta jobb, skola, fotbollslag eller Utlandsstyrka.
 
Okej hur gick det till att jag gick över gränsen nu då?

Ja på den ena...original-tabort-från-Facebooket, så var grunden att hen hade verklighetsförvirrade åsikter. Tänker tyvärr inte gå in på exakt vad ämnet som var grunden till min irritation gällde för då kommer jag att sväva iväg, uttrycka grov svada och spotta galla om ärendet.
 
 
 
 
Problemet är väl egentligen inte att den har skev verklighetsbild för det får man väl ha ibland utan det var att hen skrev om händelsen på sin vägg sen länkade extrema inlägg 
f y r a dagar (4) i rad. 

Vilket fick till följd att jag brusade upp och blev förbannad fyra dagar i rad när jag helst bara ville ha Peace of mind & glömma vart världen (Sverige) är på väg.

Nu är det lätt att mynta klassikern: Läs inte det en skriver då.

Japp så är det!

Bara Det att dennes inlägg och länkningar dök upp i flödet gjorde att jag blev påmind och brusade upp. Sedan läste jag ändå lite i kommentarsfältet i rent självplågeri men på fjärde dagen var det nog!!
 
Jag vill inte se denna skiten mer och löste uppgiften så som man säger.

Så att för att inte exponeras mer av detta dravel (och om sanningen skall fram så känner jag ju inte personen heller direkt) så tog jag bort hen. 
Nu var detta inlägg egentligen inte meningen att jag skulle ta ställning i någon fråga och ge er facit. Utan med detta inlägg ville jag lätt generad avslöja att jag har också tagit bort någon i affekt.

Lite busigt men nyttigt.

Den andra var förvisso också fel ute i samma incident men i detta fallet har jag inget agg mot denna utan tog endast bort en för att jag känner absolut inte denna filur och har heller aldrig träffat hen.
 
Varför jag överhuvudtaget accepterade hen´s vänförfrågan för någon månad sedan är endast mig själv att skylla.
 
Hur går löpningen då?
 
Jodå jag joggar på. Efter två dagar av rehab och vila pga att jag fick löparknäkänningar lunkar jag på men är fortfarande inte uppe i någon sorts hårdkörning. 

Jag fick egentligen inte ont utan motade olle i grind för att undvika längre rehab. 

Känns som ett schuuukt smart drag.

Trots denna varningssignal så har jag beslutat att fortsätta mina planer på att öka träningsdosen från och med nästa vecka. 

Igår rekognationshikeade jag (vi) 17 km av kommande långpass.
Denna runda kommer bli härlig.
Start i en No go zone, sedan stora delar; You should go here zone, och sista 10k som vi redan innan testat; Home zone.

Det är visst vecka sex nu så det kan bli focus på annat ett par dagar nu men nästa vecka skall långpassen mixas in oftare bland mellanmjölkpassen.
(cirka 2 Lp i olika valörer/vecka) 

Långpassen är lite av favoriten. 
På LP känns det som jag tränar hårt och bra fast det är låg intensitet och harmoni. 

Moi skall också se till att inte äta så jävla mycket. 
Det är ju sedan gammalt att mitokondrietätheten ökar med lågenergipass och mitokondrierna funkar ju för att bränna såväl kolhydrater som fett.

Planen är att köra 2v hårt för att övergå till att köra lite lugnare i en vecka.

Och så 2v hårt igen & 1 vecka bra löp men inte på gränsen. 

Så är planen, sen lär jag gå på känsla också. Jag ligger lite efter i träningen mot vad jag vid årsskiftet hade tänkt men det blir fint detta.

Ut å kut!

Inga kommentarer: