fredag 7 februari 2020

Jag undrar.

Tänkte på en grej.
Människan är av naturen lat. Det vet man ju.

Tänkte på det när jag promenerade till tunnelbanan. (ca 500 m) 
Väl där hoppade jag på tåget och åkte en station(1000 m) 

Detta åkande gjorde jag för att sätta mig på café och planera inför ett eventuellt lopp som kommer ta mellan 30 och 44 timmar hårt jobb att genomföra. 

Antar att det finns olika former av lathet.


Tänkte på en grej.
1999 bytte Japan flagga. 


Flaggan till vänster är dagens medan flaggan till höger användes 1870-1998. 

Nu undrar jag. 
Är den vänstra en röd cirkel i förgrunden mot en vit bakgrund och den högra  ett hål på en vit förgrund, mot en röd bakgrund?

eller.

Är den vänstra en röd sol mot en vit bakgrund, medan den högra har en vit bakgrund bakom en röd sol?

Fast det kan ju vara så enkelt att den vänstra är en röd sol och den högra är en röd cirkel som är fylld med rött.
Alltså man  undrar ju.

Dax för påtår och så skall jag se om jag orkar göra nått mer idag. 

Förutom att köra ett backpass dårå.


PREIMINÄR VÅRLLÖPNINGSKALENDER KOMMER I NÄSTA POST.

Inga kommentarer: