onsdag 25 maj 2016

10 km/h

Lite kort kan jag gå in på att jag har genomfört den viktigaste miltävlingen förutom Kalmarmilen i år med blandad resultatbedömning.
Kort va?
Mer om det senare.





Löpträningen har ju som tidigare sagt kommit igång bra och jag har betat av dom två tävlingarna och närliggande målen jag sedan tidigare förutbestämt.
För ett par veckor sedan var ju ute med min coach på en terrängrunda på
Värmdöleden i närheten av Gustavsberg. När vi värmt upp ett par km i modest tempo började vi ta ut stegen lite grann. I en övergång mellan någon spontan stig och Värmdöleden passerade vi igenom ett litet villakvarter.
Glädjeruset att kunna löpa på utan att känna sig tung och sjuk smolkades lite av noteringen att vi med viss otur hade kunnat bli stoppade av polismakten pga att vi helt enkelt bröt mot lagen.
Det visade sig alltså att vi överskred  hastighetsbegränsningen på den gata vi framryckte på.
Löpandes!
Det var skyltat till 10 km/ h och vid det tillfället löpte vi på i 11.5 km/h







Vi saktade ju naturligtvis ned enligt gällande lagar och förordningar.

På tal om springa för fort så tänkte jag delge dagens underbara pass och min text från träningsdagboken.



"Nära perfekt löprunda. Ambitionen var att dra ut på en runda utan tid eller resultatkrav. Jag jobbade på i ett behagligt standardtempo för att lägga ett kortdistanspass till handlingarna. Men...
Dess då längre passet fortskred noterade jag att tidsrapporterna visade ett tempo som jag tidigare endast hållit under tävling. Likväl körde jag fortfarande på utan att försöka prestera. Vid  8-9 km sackade jag lite och först då kollade jag upp eventuell sluttid. Det såg intressant ut så då löpte jag på lite extra för första gången. Bra pass!"




Då jag jobbar 68 timmar denna vecka och är lite sliten av olika anledningar så blir detta det för det, den här gången.S som i ses!

Inga kommentarer: