lördag 28 maj 2016

Barn, Lamzac och Selfies

Åkte buss nyligen.

Bussen var full med sådana barn. Barn är ibland som riktiga människor. Fast mindre. Barnen hängde ihop i grupp och pratade högt (som fotbollsfans från Stockholm) och hade svårt att sitta still i stolarna. Ingen surfade på Facebook som anständigt folk. Jag pratade inte med barnen. Jag bara noterade och kom ihåg… vartenda ansikte. Nää.. Dom skötte ju sig egentligen. Dom var jättebabbliga fast ändock så uppförde dom sig inom ramarna för: Hellströms skala av folkvett.

När jag ändå har er på tråden måste jag erkänna att jag gillade dom. Dom var levande men inte hänsynslösa. Yes!


Köpte sommarens innegrej för en månad sedan. Lamzac Hangout,  värsta mysiga prylen. Till saken hör att den är pretty fucking far from lika lätt att fylla med luft som reklamen visar. Jag tyckte faktiskt att den var rent kass när jag fick den på posten för ett par veckor sedan. 



Hur Goddamn svårt att fylla den var det då? Jo serru om vi tar en skala på 1-5 där 1 är jättesvårt,var den 1 när jag fick den. 
Det gick banne mig inte att fylla den tillräckligt för att kunna sitta eller ligga behagligt. Eller överhuvudtaget.




Men skam den som ger sig och jag fortsatte att öva att få i okej med luft så jag kunde chilla lite i alla fall. 
Och se! Sen fick den 2 i betyg som övergick till 3 efter någon dag.
Men det behövs övning och jag fick jobba hårt på att fylla den med luft även idag eftersom det var herjössesvindstilla.
I stort så funkar det bättre att fylla den med luft och den har blivit succé bland olika testobjekt. 
Bland vanligt folk är den bland annat galet bra för att läsa bok i. Man får lixom armbågsstöd. Naturligtvis utomordentlig att dricka rose'n i å. Yes!





Tekniken springer iväg från våran generation så det är nog bäst att hålla sig till kontanter och toppluva. Med det sagt och trots allt, så fixade jag sent omsider* Swish.
Swish är ju värsta grejen, man kan ju skicka pengar hit och dit i real time så alla mina unga kollegovänner slipper besväret gå till minuten (läs Bankomat) när affärer skall slutföras.

Nu är ju detta en alldeles utomordentlig selfie men läste att dom som tar många selfies tror att dom blir snyggare än dom egentligen är.

Om man skall analysera det lite djupare så är det fel, man väl egentligen så snygg som man själv tycker. 




Lite
Avslutningsvis så påminner jag om att Idag lördag firar vi veteranafton, imorgon söndag veterandagen och på måndag tar vi det lugnt på annandag veteran.


Kan översättas som: med tiden, äntligen, till sist, i sista stund eller till slut.

Omsider kommer från det äldre uttrycket omsider afton, (på andra sidan aftonen) d.v.s. sent om aftonen

Inga kommentarer: