onsdag 18 maj 2016

Brottstycken ur en vecka

Sprang tre km träningsmiltempo och sen tre kilometer tillbaka (samma väg dårå) i ett så kallat överfart på milen tempo idag. Avslutade med 500 meter spurt i backe. damn nice!
Jobbar ju natt så har ju inte hunnit med något annat idag.

Ja hösten kom tidigt i år.
Nää... det vänder igen men förra veckan blev det lite kärvare ett tag.
Jag stack iväg ut i skogen för lite tältande för några dagar sedan. Efter ha haft nästan en vecka med högsommardagar i city fick jag nu ligga i tältet och småmysa till kaosvindar och katastrofregn. 


Härlig men samtidigt lite pissigt att inte kunna sitta på en stubbe och elda eld utan att bli regnattackerad.
Tälthäng i storm är härligt och samtidigt skrämmande. Man känner sig levande när man hör blåsten slita i tältduken och träden utanför.
(Ja jag skrev skrämmande för jag kan tänka mig att många människor kan uppleva blåsten lite skrämmande) 
Vet dock av erfarenheter från "tha wild" in US of A, att träd kan blåsa ned över diverse saker.
(Bland annat tält )

Baksidan med att vara lite av en periodbohemisk friluftsmänniska i alla väder är sen kommer man hem och skall packa upp rättsåblöta saker och jobba natt.


På tal om US  så har dom verkligen skitmycke osis i USA angående katastrofer och allmänna monster. 😵😡😃  Med tanke på filmer, så är det ju i Nordamerika alla katastrofer sker:
zoombies, apokalypser, istid, vulkanutbrott, stormar och farao och hans moster.
Hade... eller mera, deltog i en personalfest under kvällen och natten från fredagen den trettonde.
När jag vaknade dagen efter åt jag säkert någon frukostliknande, tog det lugnt men sov inte middag... Eller jag vet inte. Kanske.
Jag brukar annars vara bra på sova middagar.
Var lite för mycket bakis att jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde under dagen.

Såg någon halvskräck/thriller film i alla fall.
10 cloverfield lane heter den.
Den var sådär bra - rätt dålig. Jag var nog inte i balans för att bedöma rättvist hursomhelst.
Dumt att kombinera hårdträning och personalfesta, man blir skitdålig på recensera filmer.
Senare under veckan var jag ut och genomförde de intervaller som blev lite lätt framflyttade efter bakisdagen. Kanonpass!
Jag hade planer på att köra 1 km snabbare än tävlingstempo sedan gå ned till tävlingstempo eller något lägre i 1 km och sen öka till överfart igen och så vidare. Det gick dock så bra så jag låg i överfart i 6 km sedan aktiv vila (gång ) i tre minuter när tiderna började bli "dåliga" efter det körde jag 2 km tävlingsfart. 
Bra pass.
Eftersom jag är trygg i min sexualitet körde jag simultant tvätt samtidigt som löparpasset genomfördes. 

När en familjemedlem går till frisören i Vårberg, sitter resten av familjen och ser på när "den utvalda" familjemedlemmen blir klippt..
Tokigt. Fast rätt mycket gemenskapligt också.

Inga kommentarer: