tisdag 16 maj 2017

Hej.

Hört i kulisserna:

"Började fundera på om jag aldrig skall få träffa någon, men så läste jag rubriken:

"Allt fler tänder på äldre".

Ah, det finns hopp alltså tänkte jag.

Tyvärr så var det folktandvårdens rubrik för deras seminarium "

Jag kutar på lite grann men distanserna och njutningen är inte där som den skall.

Nu har jag varit sparsam med att lägga upp dagboksuppdateringar under ett bra tag och när min vän AOR-Anders påtalade att jag skrivit dåligt på sista tiden insåg jag att jag borde skärpa till mig.

Skrivit dåligt???

Ja, han förklarade senare att han menade ju inte att jag skrivit värdelöst kass utan att jag har ju inte skrivit alls på sista tiden.

Sant.

Drar en anekdot dårå:
Idag hamnade jag lite fel. Jag var ut på en promenad runt kvarteret och då såg jag en frisörsalong jag ej noterat tidigare. Tänkte, jag kollar vad det kostar att snaggar håret lite.
Glider ned för trappan lite smidigt och mötts av en blick som säger vad i allsindar gör den där lodisen här.
Jag tänkte, "Nåväl jag såg väl fel", och blev inte på något sätt osäker,
(jag är ju trots allt en hårfrisörskason)
och öppnade dialogen med:
- Vad skulle det kosta om ni snaggar till min frisyr lite?

frisörskan/kassabiträdet ser ännu mer skeptisk ut och säger:
"Asså spelar ingen roll hur mycket hår vi klipper, vi har bara två priser 650 och 750 kronor."
jag sa:
  - jag fattar.
och fattade.
-Går någon annanstans, någon annan dag.
Hejdå.

Inga kommentarer: