fredag 26 maj 2017

Shades

Då är det ju det här med solglasögon. Solglasögon har ju en uppenbar funktion och det är att lindra obehaget när starkt solljus irriterar ögonen. 

En kan med fördel använda dom för att se något coolare ut också.



Du vet nog även att glasögonen används ibland till att försvinna lite grann från verkligheten eller kanske mer korrekt, omgivningen.

Jag tycker att dom ofta ger en gnutta obehag. Eftersom jag för egen del ser lite halvkasst så försämrar dom synen än mer än normalt. 
Om jag är i rörelse och har interaktion med andra människor och framförallt fordon är det rent livsfarligt. Detta får till följd att jag hänger upp glajjerna på huvudet. Det blir då som ett manligt diadem.
Det tycker ja´ser tufft ut ja´



Sen är det otrevligt att ha shades på sig och samtidigt sitta och prata med en bordskavalje som inte har glasögon.

Jag tycker också att det är rent av obehagligt att ha glasögon när jag är helt slutkörd i löparspåret.
Samma med musik btw. 
Gjorde en Gallup där 100% av två tillfrågade, varav en var jag, sa att dom hatar att springa med musik när man är jättetrött.
 
När jag har lite halvbilliga glasögon så
fastnar näsrotsflärparna från glasögonen i håret när jag har dom på huvve.
 
Det blir jag mycket arg över.

  
Men en kan inte straffa döda ting.
Det gör jag normalt inte. Du vet, kasta porslin eller hamra sönder en bokhylla fullständigt på pga att jag råkar slå mig på tummen. 
MEN.... när håret fastnar i glasögonflärparna med jävulsknopar då blir jag skogstokig. Jag sliter tillslut så osansat att glasögonen blir massakrerade och halva peruken lossnar från svålen.

Inga kommentarer: