torsdag 18 maj 2017

Varför blir basketspelare så långa?

Harru tänkt på en sak... Varför blir basketspelare så långa?

Ja jag har verkligen fått den frågan.

Nåväl, kolla in denna lilla rackare 😍



JERBOA.
Jerboan är ett riktigt ökendjur, de är marklevande och dricker nästintill ingenting utan får sin nödvändiga vätska utifrån sin föda. Födan består till största delen av olika sorters fröer, rötter och mindre insekter. 
Jerboan är ett nattdjur vilket dess stora ögon avslöjar. På dagarna ligger de nergrävda i hålor i sanden för att undkomma hettan och kommer upp på natten för att söka rätt på föda. De har även ett mycket utvecklat luktsinne samt bra syn och hörsel.
 Vad jag förstått är de ganska nervösa av sig, kan bli lätt rädda och då ta höga skutt. 

Såg att fotbollsmatchen AIK-GÖTEBORG blev inställd för misstanke om mutbrott.


"GÖTEBORG/STOCKHOLM. Kvällens match mellan AIK och IFK Göteborg skjuts upp. Detta på grund av ett matchfixningsförsök. – Det här är en mycket allvarlig attack mot svensk fotboll och det kommer vi aldrig, aldrig att acceptera, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare på Svenska fotbollförbundet.– Man tror inte att det är sant, men tyvärr är det så, säger IFK Göteborgs ordförande Frank Andersson."

I en Artikel från tidigare i veckan står det lite jobbiga omständigheter som kan utmynna i vissa förhör "upplysningsvis":

"GÖTEBORG. 
IFK Göteborg ligger tia i den allsvenska tabellen och har under en lång tid brottats med ekonomiska problem. Och den interna konflikten som blossat upp med Mats Gren är långtifrån över. 

*Samtidigt gör sportchefen allt han kan för att behålla sitt jobb*" 

ooops!

På tal om Göteborg:


Snart är sommardagen här. Kanske i helgen. Eller var den idag. På vissa platser finns det knott och myggor. När jag tänkte på det ( varför tusan gjorde jag det för) kom jag på hur irriterad jag var på dom amerikanska knotten, blackflies när jag bodde där.  Här kommer nu ett citat från förr. Det är ju ändå thursday. Typ. 

"Blackflies är ena sadistiska idioter. 
Dom irriterar inte med surrande ljud kring öronen som vanliga hederliga svenska myggor eller mer liknande knott då. Utan dom skall bestämt långt in i öronenOch är det kö till öronen då dyker dom i hundra knutar rakt in i ögonen. Asså så där att dom kladdar fast.

Jag är skitsur på dom."


Inga kommentarer: