söndag 26 juli 2015

Dom som följer

Bloggen vet kanske att jag har smärta varje dag. Också att om jag unnar mig något såsom långlunch under dagen får jag sota för det på eftermiddagen. Igår var jag tvungen att köra en nighthike under 2 timmar för att komma till mitt mål. Detta inlägg ger kanske inget för dig eller mig men jag kladdar ned orden ändå.

Det är träligt nu. 

Men nu börjar klättringen på allvar. Skriver snart mer om White Mountains.

Det blir tungt(re) men belönande.
Under en dag kan jag må underbart bra och spydåligt. Jag kan också känna mig stark, likgiltig, kraftlös och stolt.

Jag har påbörjande Plantar fasiit som jag behandlar ett par gånger per dag. Det värsta är mortons neurom, stickningar i stortårna pga av uttrampade fotdynor. Smärtorna under fötterna hindrar mitt välmående å det bestämdaste och så förstås löparknän som jag dock har under kontroll.

Jag är bara slumpen eller en feltajming från att få giardia. Jag är lågutbildad med en stor fysisk kapacitet. Innehavare av en humanistisk ådra och är rätt social.

The trail is gonna change your life.

Kanske det.
Inte speciellt mycket radikala  livsförändringar dock. Utan mer att min tid på trailen har fört mina tankar in på hur jag vill leva.


Måste sortera tankarna lite.

July 24:th.



Inga kommentarer: