torsdag 23 juli 2015

Trijeäna mjiera

Jag var till min husläkare för ett halvår sedan. När jag var hos läkaren Kontrollerades bla mitt blodtryck. Det visade sig att det var ganska högt så tant doktorn gav mig några tips.
Doc: - Diu kian ieta granatiepple.. kiansche trie sticken pier diag.
Jag: - Oj, tre stycken, ja tack för tipset.
Doc: -åk du mjoste triena djin kiondition.
Jag: - Jo asså.. nämän... jag tränar ganska mycket. Bland annat så spri..
Doc: niej inte 5 minjuter. gimmi diu mjoste promenjera kiansche fiemton minjuter varje diag
Jag: -Tack då.
Jag kom att tänka på denna anekdoten när jag vid lunchtid notetade att jag har tränat 276.5 mil  sedan 19 april.
Antar att doktorn skulle vara nöjd om hon visste.
Idag är det den 22 juli.
Vaknade 06 i vanlig ordning  men tog sovmorgon till 07.00.
Då jag hamnade i en galen regnattack igår och ursinneshikade 7 km (igen och denna gång för sent)
 till en skogs- ranger -vaktarstuga tog det lite xtra lång tid att komma igång. Både för att det var supermegaskönt i stugan och för att mina kläder fortfarande. var blöta.
Och vacket vy från stugan.
Jag måste sova nu så jag lägger lite bilder från dagen istället för att skriva.
23/7 nu är jag snart i Hanover NH och skall resupply lite inför ännu en strapats.
Återkommer när jag upplevt något.

Inga kommentarer: