torsdag 2 juli 2015

Nästan en zero day.

I've got my ass in a lawn chair, Toes in the clay.
Not a worry in the world,
A PBR on the way
Life is good today.
Life is good today.


28/6
La in en "big day" på 27 miles för att komma in till en stad som heter Hamburg idag. Jag har varit konstant hungrig och ganska svag sista dagarna så hag köpte på mig ett ordentligt  matförråd och fick lift till en paviljong lite utanför staden. I och omkring paviljongen finns vatten och en toalett och hikers får sova där gratis.

29/6
Dagen efter igår hade jag fullt upp att köpa och fixa med presenter till några födelsedagsbarn. Att notera är att postkontoret var 3 km bort så jag fick mig en asfaltslöptur på 6 kilometer. Lite orovöckande var att jag blev bra andfådd då jag har tappat mycket kondis att kuta snabbt. Sen så gick jag till värdens största cabelas outdoor superstore (en jakt fiske, friluftsliv och äventyrsbutik) och handlade lite till mig själv 
Jag visste att några andra hikers höll till på ett hotell mitt i mot butiken så jag drog dit och tvättade och det slutade med att jag spelade biljard mot en snubbe någon timme och haslade till mig en pincher öl + och en laddning spicy chicken.
Tiden gick och jag och biljardkillen bestämde oss att dra ut på trailen men bara till närmsta sheltret 6 miles bort. Vi köpte ett six pack och tiggde lift till trailen av en hillbilly . Det var en upplevelse att minnas. Jag åkte på flaket på hans pickup truck och flög omkring när han gasade på med sin fläskiga motor.
Vi hikeade den korta sträckan för dagen under skratt och svammel. Väl vid sheltret, eller i nära anslutning då, blev det finmiddag bestående av två paket nudlar två PBR och en påse Mn'M.
En väldigt kort dag men jag fick mycket gjort och hade riktigt roligt.

Inga kommentarer: