måndag 20 juli 2015

Lååångt långt bort

2015-07-19

06.03...
Vaknade som vanligt vid soluppgången och klev upp direkt. Kroppen är mycket trögstartad så jag kom inte iväg från campen förrän 08.14.

Redan efter några km kom jag upp på toppen av en skidbacke.

Vackert. 
Länge sedan jag såg vackert.
Tog en snabb snickers och knallade på. Fick bra mottagning på berget mitt i mot och skickade iväg några filmer på FB. Vid lunchtid tog jag lunch. Helt rätt i tid.
Solen brände på bra så jag tog långlunch för att torka tältet och slappmysa en timme. (Svenska läsare kanske behöver googla Sol)
Det kom ett par day hikers som gav mig en kalljävlabärs.


Satt som en frispark i krysset (Tänk fotboll! ) för jag firar tre månader som woodsman idag.
På eftermiddagen passerade jag en fantastisk vacker sjö och blev sittade i kvällsolen under 30 min. Så som en blixt från klar himmel började thunderstorms rulla in i fjärran.
Jag fick eld i byxorna för att jag hade bara gjort 18 miles hittills.
Jag sprang järnet 7.5 km över stock och sten för att hinna till ett shelter innan stormen.
Trött nånting jävulsk*(dialekt) men jag hann med 4.5 minuter tillgodo. Jäää!
Kokade mat för fem i skydd. 90 minuter slappa och sen sova.
Ny dag i morgon.


Kommer få slut batteri till luren inom superkort tid. Kanske jag slinker in till en byhåla om två dagar och laddar upp.
Tilldess... kram!



Inga kommentarer: