måndag 9 januari 2017

Memento vivere

Kom ihåg att leva.



Delicatobollar (Dom där åvanför) är så jävla goda.
Hur kan det vara möjligt att storbakserietillverka en sådan extremt god fikabrödsboll. Måste säga att just nu är nog smakupplevelsen av ett sexpack delicatobollar delad etta med upplevelsen av en burk Nutella.
Rena godiset ju.


Vänta!
Jag har en till sak jag tänkte ta upp.

ALLA får vara Lucia.
Samtidig gäller väl fortfarande att allihopa KAN INTE  vara Lucia i ett organiserat luciatåg. 
Det är ju lite av finessen att vi skall ha EN Lucia som leder resten av gänget. Ļ
Med det sagt så blir varje år någon individ sannolikt sur, tvär och innåtvänd att inte blivit vald till Lucia. 

Utvecklade.

På tal om Lucia.

Nu över till Åhléns-gate...

Först ett förtydligande. Vi har ju redan tidigare kommit överens om att detta är en blogg. Blogg är lite konst. Med det sagt så är mycket och det mesta av det jag skriver sant. Vissa saker ganska sant. En del är mina egna åsikter och annat bara ord och spekulationer. En gnutta humor och ett kryddmått provokation.


Det jag nu skall skriva behöver ju inte alls vara sant även om...
Nog vet vi ju hur det är med det där.


SÅ, Ja Jag misstänker att det egentligen är utomordentligt fånigt att ge mig ut på detta vatten, men du hajar väl att den fulaste fisken i dramat är Åhléns. 

Okej, först av av allt så är vi väl överens att alla får och kan klä sig som Lucia om hen vill det. 
Dom idioterna som gjorde hat-inlägg i dess former angående den lille pojken som hade Luciautrustning borde... Få elände.
Dom är hjärtlösa ras... idioter och vet förhoppningsvis inte bättre * eller är avlönade att skriva. 
Nu till de som kanske är dom värsta syndarna i denna incident.


Åhléns offrade grabben.
Dom visste precis vad dom gjorde.
"Vi" är Åhléns då.
I runda slängar så gick planen till ungefär så här.

Vi går lite utanför ramarna och sätter dit en mörk pojke med en ljuskrona, det är ju ändå 2016.

I och med att vi nyttjar denna pojke får vi en win-win situation.
Här ser Sverige att på Åhléns kan & får vem som helst vara Lucia.
Vi är moderna, fördomsfria och vill utveckla det traditionella.
Om allt är lugnt kör vi på det.
Bra så.


Nu till det lömska.
Lömskt, för att det som följer ingår i kampanjen och är utstuderat planerat på reklambyrån, beställt och godkänt av Åhléns. 
Arrangerat*  eller ej, när en bunt främling och förändringsrädda småkränkta individer skriver avskyvärda inlägg på internet då slår fällan i taket eller klackarna i lås och julshoppingkampanjen börjar på allvar.

 Vi  låter det komma upp på ytan. 
Allmän kännedom.
Vi tillgodoser att så många som möjligt ser och upprörs över kommentarerna. 
Så vi syns mycket i media.
Sedan tar vi bort pojken för att skydda honom.
Mission completed.
Vi är snälla omtänksamma och... 
även vi är offer!
Ännu mera medietid.

Nu är det Åhléns och nästan uteslutande Åhlénshistorien som gemene hen pratar om i julruschen.

Vem är du?

Vad blev säljsiffrorna?

Vem är jag?

Hur mår pojken?

God fortsättning.

Inga kommentarer: